1987

11.1.1987 vyrazili Aleš s Michalem na hledání lezeckých terénů u Prahy. Šli jsme z Kralup n.V. do Libčic, Větrušic, Vodochod, Husince a Čimic na MHD. Objevili jsme Vodochodské stěny.

17.1.1987 si Michal s Milanem a Tomášem zajeli zasjezdovat podnikovým autobusem na Severák.

24. až 25.1. 1987 se Aleš s Michalem vydali na přejezd Žďárských vrchů. 23.1 přijeli do Chrudimi autobusem a odtud popojeli vlakem do Skutče, kde jsme přespali na ubytovně u stadiónu. Měli jsme problémy sehnat správce. Ráno jsme jeli vlakem do Čachnova a odtud na lyžích přes Čtyři palice, Křižánky (bloudění), Devět skal, Tři studně, Skelné a Lhotku do Žďáru n. S. 39/880. Aleš si na Devíti skalách ulomil špičku u boty a sestoupil proto do Českého Herálce, Michal pokračoval sám. Ubytování bylo v hotelu s jinými přejezdníky. V neděli vedla trasa ze Ždáru přes Tálský mlýn, Velké Dářko, Radostín, Vojnův městec a Studnice do Hlinska 35,5/400. Do Prahy jsem jel vlakem přes Pardubice.

31.1.1987 Michal, Milan a Tomáš zajeli zasjezdovat podnikovým busem do Vysokého n.J.

7. až 8.2. 1987 se Aleš s Michalem zúčastnili zimního táboření na Lichnici a šli na to od Lesa. Do Heřmanova městce dojeli vlakem a dál šli po svých s bagáží po kolena ve sněhu. Trasa je vedla přes Míčov, Zbyslavec, Krkaňku na Lichnici. Večer zašli na zábavu do starého dvora v noci byla zimní bouřka 19/670. Ráno jsme sbalili a přes Třemošnici, Mladotice jsme došli do Ronova n.D. Aleš se probořil do ledu Chrudimky. Odjeli jsme s Kocourkovými do Neratovic a odtud jsem se do Prahy vrátil vlakem.

21.2.1987 si Michal, Milan a Tomáš zajeli zasjezdovat podnikovým autobusem do Harachova.

7. až 8. 3. 1987 si Aleš s Michalem a Danou Hrnčířovou s Jiřím Němcem vyrazili na Labskou boudu oslavit osmnáctku. Vyjeli jsme z Prahy autobusem který nás vysadil na Dolních Mísečkách. Byla vánice, došli jsme pěšky na Vrbatku 5,5/400. Daně a Jirkovi omrzly uši. Z Vrbatky nás na Labskou odvezli rolbou s vlekem. Byla hrozná vánice a nával rekreantů v saních. Večer proběhla oslava osmnáctin Dany a Aleše. Ráno se vyčasilo a tak jsme po bohaté snídani sjeli do Harachova 12/20 a vrátili se autobusem do Prahy.

14.3. 1987 si Michal s Tomášem zajeli zasjezdovat podnikovým autobusem na Severák.

Mezi Doubravu a Chrudimku se vydali Aleš s Michalem 18. až 20.4.1987 Do Vilémova dojeli z Prahy autobusem, dál jsme šli po svých přes Pařížov, Uhrov Uhelnou Příbram, Na Kobyle do Chotěboře 31/290. Cestou nás pokropil práškující vrtulník schovali jsme se v hromadě hnoje a ubytovali jsme se v hotelu Vysočina. Druhý den ráno jsme vyrazili údolím Doubravy do Bílku a přes Vestec (668) a Spálavu (663) jsme sešli do Horního Bradla 26,5/350, kde jsme spali v hotelu Na Chrudimce. Hoteliér byl opilý a vrchního zkorumpovali 2 Kč. Večer Michal rozbil lampu, byla nízko. Na velikonoční pondělí jsme vyrazili přes Polom, Trhovou Kamenici na Veselý kopec a odtud přes Stan do Hlinska 19,2/150. Ve skanzenu byly lidové velikonoce. Z Hlinska jsme jeli vlakem přes Pardubice.Touto akcí jsme plnili nařízení OV ČSTV že se mají pořádat akce i v zemědělské krajině.

Na Říp se vydali 26. 4. 1987 Aleš , Michal a H. Kubíková oslavit 100 let turistiky. Šli jsme z Kralup n.V. přes Ctiněves na Říp a z něho jsme sešli do Roudnice n.L. Byla to masová akce, ale jednou za 100 let se to dalo vydržet. Dopravovali jsme se vlakem a potkali jsme spolužáka Petra Nováka.

Po maturitě se Aleš s Michalem a Alenou Kocourkovou vydali projít Krkonošské doliny v termínu 18. až 21. 6. 1987. Do Pece jsme jeli 18. ráno autobusem. Obřím dolem jsme vystoupili na Sněžku a přes Růžovou horu jsme zase sestoupili do Velké Úpy 16,5/840. Z Letenské boudy nás vyhnali (byli jsme členy TJ Sparta) a tak jsme bydleli ve Starém Mlýně kde jsme umluvili správcovou. Celý den bylo pod mrakem. Obří důl byl prý uzavřen, nerespektovali jsme to. Ráno jsme vyrazili dál Modrým dolem jsme vystoupili na Výrovku kde byl ještě sníh. Dlouhým dolem jsme sestoupili do Špindlu a Labským dolem jsme vyšli na Labskou kde jsme měli objednané ubytování 24,5/1220. Počasí bylo velice rozmarné. Na Labské boudě bylo bohužel pouze jednotné jídlo a pivo Krakonoš. Třetí den jsme vyrazili na Dvoračky a Kotelními jámami jsme přešli na Mísečky a přes Vrbatku jsme došli na Voseckou a přes Sněžné jámy a Martinovku jsme se vrátili na Labskou 28,5/890. Čtvrtý den jsme se přes Mumlavský důl vrátili do Harachova a odjeli nacpaným autobusem domu 12,5/40.

Od 11. do 22. 7. 1987 se Aleš, Jirka, Michal a Sam trápili v Roháčích. Stany, jídlo a vařiče jsme si vezli sebou. Počásí nám stále přálo. 11. ráno jsem vystoupili v Ružomberoku z nočního rychlíku a autobusem jeli do Podbielu. Zde byly problémy s dalším autobusem nechtěl nás vzít a tak Michal šel pěšky do Habovky odtud se svezl na Zverovku dalším autobusem na který kluci počkali v Podbielu. Stany jsme postavili v campu na Zverovce. Michalovi praskla spona na batohu. Druhý den jsme vyrazili na Osobitou (1687) a přes Bobrovec, Lůčnou a Látanou dolinu jsme se vrátili na Zverovku 30/1072. Večer jsme poseděli v baru. Třetí den jsme popojeli autobusem na Adamculu a okolo Roháčských ples jsme vystoupili na Tri Kopy. Na Baníkově jsme se schovali džusy (pro připravovaný přechod hřebene) z Baníkova jsme sešli na Žiarskou chatu a přes Smutné sedlo jsme se vrátili do campu 34,5/2000. Aleš s námi nešel prý se léčil z angíny. Čtvrtý den jsme opět z Adamculi vystoupili na Volovec a přešli hřeben Roháčů, na Smutném sedle jsme nechali plechovky a sestoupili okolo ples ke Zverovce 29,5/1242. Tentokrát nešel Sam. Aleš je jako rybička a šlape mu to. Pátý den šel sám Michal s liberečáky z vedlejšího stanu. Kluci se opět léčili z nějaké náchlady. Z Adamculi jsme přes Baníkovské sedlo vystoupili na Pacholu a přes Brestovou jsme sestoupili do campu 27/1000. Plechovky jsem nechal na Spálené a Brestové. Šestý den jsme odpočívali, vyšli jsme pouze k partyzánské nemocnici a zpět 9/400. Šli s námi i servírky ze Zverovky. Sedmý den se opět odpočívalo, prohlídli jsme si se servírkami skansen 3/100 a uspořádali rozlučkový večer. Jirka se Samem jeli zítra domu. Osmý den Kluci odjeli a sežrali nám uherák, ještě jsme odpočívali. Devátý den jsme vyrazili s Alešem s celou bagáží. Z Adamculi jsme přes Smutné sedlo přešli na Žiarské sedlo a z něho jsme vystoupili na Baranec. Z něho jsme sestoupili do campu v Račkové dolině 26/1434. Sestup s batohy byl hrozný a bylo málo vody. Proti Zverovce to byla v Račkové úplná Asie. Desátý den jsme z Račkové vystoupili na Jakubinou, na Hrubém vrchu jsme nechali plechovky a Jamníckou dolinou (zmije) jsme se vrátili do Račkové 23/1350. Odpoledne jel Aleš do Pribyliny. Koupil máslo, které se mu rozteklo v batohu a musel vyhodit jednu košili. Mě se rozlepila pohorka a musel jsem ji slepovat. Jedenáctý den jsme šli pod kopci přes Žiarskou dolinou, Tokariny na Salaš pod Bobrovcem 16,5/900. V 15.30 jsme s Alešem dostali žaludeční potíže (po konzumaci dehydrované kaše, ovčího sýra a místní vápenaté vody) a prožili jsme noc plnou hrůzy. Obyvatelé chaty nás nechtěli pustit dovnitř, protože si mysleli že jsme opilci. Dvanáctý den jsme to vzdali a úmorně sestupujeme 5,5/0. Stopnutá Tatra nás hodila do Mikuláše a Michal se vrátil domu Bečvou, Aleš jel na Zverovku. Džusy na hřebenech stále čekají.

V říjnu 30. až 31. 1987 vyrazili do Jizerek Aleš s Michalem a Markem Slavíčkem. Večer jsme jeli vlakem do Rychnova, odtud autobusem do Kokonína a odtud pěšky na Černou Studnici 5/280. Večeřeli jsme na chatě, kde byl country bál. Jelikož Slavíček blbě zajistil ubytováni museli jsme se ”vloupat” do chaty TJ Přívory a přespat na lavicích v kuchyni. Ráno jsme vyrazili do Kokonína odtud autobusem do Janova n.N. a dál již pěšky přes Nekras na Smědavu. Zde se Michal oddělil a přes Předěl sestoupil do Bílého potoka a vlakem odejel do Prahy 31,5/700. Druhá skupina pokračovala zpět na Černou Studnici.

5 až 6. 12. 1987 se Michal s Tomášem zúčastnili zimního táboření na Hranáči u Prysku spolu se Spartou 4/400. Trochu jsme chodili po okolí. Příjezd a odjezd byl zajištěn autem otce Michala. Večer jsme dělali táborák.

Vánoce 1987 se rozhodli Aleš s Michalem strávit lyžařským přejezdem Javorníků v termínu 27. až 29. 12. 1987. Stan, jídlo i vařiče jsme opět vezli s sebou. Setkali jsme se 26. večer v hotelu Vsacan ve Vsetíně. Michal přijel vlakem z Prahy Aleš to vzal přes Dolný Kubín. Ráno jsme vyjeli autobusem na sedlo Dušna a na lyžích jsme jeli na Cáb a zpět do Vsetína 21/480. Večer jsme měli nápojový den. Druhý den jsme popojeli vlakem do Huslenek. Pěšky jsme vystoupili na Krkostěnu a došli na Portáš. Odtud jsme stoupli na lyže. Na Frňovce se Michalovi udělalo blbě a musel to vzdát. Přespal na Javorce a ráno se vrátil z Hluboké do Prahy. Aleš pokračoval dál do Makova.