1984

První samostatnou akcí byl jednodenní zájezd do Harachova 4.2.1984 Zúčastnil se ho Michal, Milan a Jan Jirous, spolužáci ze základky. Dopravu zajišťovali odboráři z VU STS a OZS svým autobusem. Měli jsme s sebou běžky a vyrazili jsme údolím Mumlavy přes Zadní Plech na Ručičky, Janovu skálu a po turistické sjezdovce na Rýžoviště. Jeli jsme od9.30 do 14 hodin. Na Rýžovišti nás zaskočila nekulturnost služeb poskytovaných turistům. Najeli jsme 15 km a nastoupali 500 m převýšení (dále bude zapisováno jen jako 15/500).

V květnu 1984 podnikli Michal s Milanem dva výlety na lezecké skály v Praze. Nejprve jsme vyrazili do Šárky, kde jsme lezli opatrně po hřebenovce, a Dívčím skoku. Druhý výpad jsme podnikli na Holý vrch u Roztok. Zde jsme lezli na Strážci Severozápadní spáru III, Horoměřickou cestu II-III a Hřebenovku II-III a na Alšově vyhlídce Branku I, Plotny II-III. Také jsme na vrcholovém skalisku vztyčili svržený kříž. Lezli jsme bez lana na které jsme neměli peníze a dopravovali jsme se MHD.

V létě 1984 (14. až 9.7.) se Michal a Milan vydali spolu s G. Streubelem a A. Kazdou do Roháčů.
Jeli jsme tam nočním vlakem z Prahy do Ružomberoku a odtud autobusy s přestupem v Podbielu do stanice Zuberec Sušáreň. Bydleli jsme v rekreační chatě VŠD. Odpoledne jsme vyrazili na Brestovou (1902) a přes Zverovku jsme se vrátili 13,5/1200. Druhý den jsme popojeli autobusem na Zverovku a zdolali Osobitou (1687) a přes Lůčnou, Rákoň (1879) a sedlo Zábrat jsme se vrátili na Zverovku 15/1400. Třetí den jsme vyrazili okolo hájovny Brestová a Blatná na Skorušinu (1314) a po modré jsme přes Javorku došli do Tvrdošína. Zde jsme sháněli chleba, pouze Lojzovi se ho podařilo vyžebrat na mladé prodavačce. Na chatu jsme se vrátili z Tvrdošína autobusem. 17,5/700. Čtvrtý den jsme přes Zuberec a Bielou skalu došli na Sivý vrch (1805) s odbočkou na Ostro. Přes sedlo Pálenice jsme se vrátili na Chatu 21,5/1350. Pátý den pršelo a tak jsme si vyšli pouze k partyzánské nemocnici a po silnici na Adamculu ze Zverovky jsme jeli autobusem 8/300. Šestý den jsme popojeli autobusem na Adamculu a vyrazili přes Baníkovské sedlo na hřeben Kop, Roháčů a Volovce. Sestoupili jsme přes sedlo Zábrat na Adamculu a zpět na chatu jsme jeli autobusem 16,5/1750. Sedmý den jsme přes Blatnou došli k chatě na Oravicích a Juráňovou dolinou jsme vystoupili do sedla Umrlá. Sestoupili jsme na Oravici a vrátili jsme se na chatu 26/750. Osmý den jsme vystoupili na Brestovou a přes Skriňarky a Pacholu jsme okolo Roháčských ples sestoupili na Adamculu a vrátili jsme se autobusem na chatu 14,5/1550. Ještě tento večer jsme odešli z chaty pěšky přes Zuberec, Habovku a Oravský Bieli Potok do Podbielu na vlak 15/0.
Celý týden jsme se stravovali z vlastních zásob, když jsme šli okolo Zverovky tak jsme se tam navečeřeli. Měli jsme potíže s kupováním proviantu. Počasí nám celkem přálo. Splnili jsme podmínky zápočtové cesty II. stupně. Celkem jsme ušli 147,5 km a nastoupali 9000 m.

V listopadu 1984 vyrazili Michal a Milan s nově zakoupeným lanem do Šárky.
Lezli jsme na stěně Dívčího skoku II-III. Při lezení napadl první sníh.

11. až 12. 12 . 1984 se Michal s Milanem zúčastnili zimního táboření na Tisovém vrchu.

Po vánocích 25.12. až 30.12.1984 se vydali Michal s Tomášem na lyžařský zájezd do Albrechtic v Jizerkách.
Bydleli jsme v chatě OPBH pro Prahu 10. Topili jsme v uhelných kamnech a vařili jsme z vlastních zásob. Tam nás dovezl Tomův otec a zpátky autobus.První den jme podnikli pouze malý výlet na běžkách na Špičák 3/280. Druhý den jsme pilně sjezdovali. Třetí den jsme na běžkách dojeli na Smědavu, vystoupili jsme na Jizeru (1122) a přes Knajpu a Antonínov jsme se vrátili do Albrechtic 24,5/740. Čtvrtý den jsme pilně sjezdovali. Pátý den jsme vyrazili na běžkách přes Knajpu a sedlo Holubníku na Černou horu (1084). Přes Pomezí a Peklo jsme se vrátili na chatu 27,5/600. Šestý den jsme došli pěšky s bagáží do Josefodolu 4 km a odjeli do Prahy busem za 34 Kč.