1985

5. 1. 1985 vyrazil Michal s Milanem a G. Streubelem na lyžařskou vyjížďku u Prahy. Ze zastávky ČSD Sázava jsme přes Oplany dojeli do Senohrab 20/620. Bylo málo sněhu, ale nám to nevadilo. Do Prahy jsme se vrátili opět vlakem.

12.1. 1985 se Michal s Milanem vydal na lyžařský přejezd Hřebenů. Spali jsme na chatě Milanových rodičů a ráno jsme vyrazili z Chouzavy přes Vrážky, Brdo Kuchyňku do Jinců 28/480. Z Jinců jsme do Prahy jeli vlakem.

Dále se v termínu 8.2. až 10.2. 1985 pokusil Jirka, Michal a Milan o lyžařský přejezd Slavkovského lesa.
Bydleli jsme v tělocvičně v Kynžvartu a dopravovali jsme s tam i zpět vlakem. Bylo však málo sněhu a tak jsme v sobotu trasu museli upravit. Vyjeli jsme z Lázní na Sedlo a přes Ovčák (898), Lesný (983) a Sedlo jsme se vrátili do Kynžvartu 20/1040. V neděli jsme si pouze prohlédli hrad Kynžvart a odjeli do Prahy 3/500.

V termínu 10. až 16. 3. 1985 trávili Michal, Milan a Tomáš jarní prázdniny ve Špindlu na chatě Sylva.
Dopravovali jsme se autobusem a stravovali jsme se z vlastních zásob, pouze jednou jsme si zašli na večeři do hospody. Počasí nám přálo. První den jsme jezdili na sjezdovce Krakonoš. Druhý den jsme sjezdovali na Pláních a na Krakonoši. Třetí den jsme vyrazili na běžkách na hřebeny, vstali jsme v 5.45, v 7.00 jsme nasedli do autobusu a v 7.30 jsme byli na Špindlerovce. Přes Dívčí kameny, Vysoké Kolo, Labskou boudu, Vrbatku a Mísečky jsme se vrátili do Špindlu. Vylezli jsme na každý kámen po cestě. Měli jsme perfektní počasí, celkem 17,5/500. Čtvrtý až šestý den jsme sjezdovali na Pláních vždy od 7.30 do 16.00 bez přestávky. Sedmý den jsme odjeli do Prahy, pes na zastávce ve Špindlu pomočil Michalovi batoh.

V termínu 6. až 8.5.1985 navštívili Aleš, Jirka, Michal a Tomáš a spolu se školou Flóru Olomouc, propast Macochu, hrad Šternberk a pivovar v Prostějově.

1. až 2. 6. 1985 vyrazili Michal, Milan a Tomáš na přechod Krkonoš.
Z Prahy na Pomezní boudy jsme jeli autobusem. Dál již pěšky. Počasí nám nepřálo byla silná vichřice, mlha a pršelo se sněhem (byl zákaz vycházení). Šli jsme přes Obří hřeben na Sněžku (1602) a skončili jsme na Luční Boudě 9/820. Počasí nás pořádně zaskočilo. Milan s sebou neměl čepici a tak si na hlavu nasadil igelitový sáček s otvory pro oči a nos. Na Luční nás ubytovali a my jsme rychle zalezli do spacáků, prošvihli jsme večeři a tak jsme ”museli” jít do vinárny. Ráno nás bolela hlava a tak jsme v mlze raději sestoupili do Špindlu 7/0. Tropiko které jsme měli sebou jsme nepoužili. Bylo to pro nás poučné. Doma jsme o našich zážitcích radši moc nemluvili.

21.6.1985 si vyrazili Michal s Milanem na lezení do Šárky. Samoučili jsme se podle příruček slaňovat. Lezli jsme na Pyramidě, Žabáku a Bráně Šárky. Pilně jsme se připravovali do Tater.

Od 28.6. do 6.7 1985 vyrazili Michal a Milan spolu s G. Streubelem a D.Krfnerovou do Vysokých Tater.
Jeli jsme nočním vlakem Do Štrby a zubačkou jsme dojeli na Štrbské Pleso. Bez batohu jsme lanovkou vyjeli na Solisko a vystoupili na vrchol (2093), odtud jsme se vrátili na Štrbské Pleso. Potom jsme šli pěšky na Popradské Pleso 12/559, kde jsme měli zajištěné ubytování s polopenzí. Druhý den bylo zataženo a tak jsme vyrazili na Rysy (2499) 18,5/1005. Třetí den jsme vyrazili na Koprové sedlo a Koprový štít (2367) a od Hincova Plesa jsme vystoupili neznačeně do Mengušovského sedla (2307). Pak jsme se vrátili na chatu 14/1234. Čtvrtý den pršelo a tak jsme si vyrazili do Zlomisek na Rumanovu kopku (neznačeno) 15,5/1031. Pátý den jsme vyrazili přes Ostrvu, Sliezský dóm na Polský hrebeň. Vzhledem k tomu, že pršelo a byl vítr, museli jsme se vrátit z výstupu na Východní Vysokou (2/3). Odtud jsme se vrátili na Popradské Pleso 42,5/1304. Šestý den jsme sešli na električku a popojeli jsme přes Starý Smokovec na Hrebienok. Odtud jsme šli pěšky na Teryho chatu a přes Priečne sedlo (2352), Zbojnickou chatu na Hrebienok a lanovkou a električkou zpět na Popradské Pleso 31/1316. Sedmý den jsme přes Štrbské Pleso vystoupili na Bystré sedlo (2314) a vrátili se zpět přes Štrbské pleso na Popradské Pleso 30,5/1255. Osmý den jsme přes Štrbské Pleso vystoupili bez bagáže na Kriváň (2494) a vrátili jsme se zpět na Štrbské pleso 24,5/1244. Potom jsme večer odjeli zubačkou do Štrby a odtud nočním rychlíkem 128 do Prahy.
Každé ráno jsme vstávali v 5 hodin a na túry jsme vyráželi v 6, takže jsme byli na hřebenech sami. Snídaně jsme si dělali sami a tak nám zbývaly kupóny na bohatší večeře. Jídlo však nebylo nijak slavné. Na chatě se přiživovalo hodně personálu a jejich rodiny. Byla to Asie.

Od 19. do 26. 7. 1985 se Michal, Milan a Michael Ernst s NDR vydali na přechod Javorníků, Bílých a Malých Karpat. Jídlo jsme nesli v batohu spolu s 2 benzínovými vařiči a měli jsme sebou jeden stan a jedno tropiko. Odjeli jsme devatenáctého večer z Prahy nočním rychlíkem 649 a ráno jsme vystoupili v Čadci. Kousek jsme popojeli MHD a pak jsme pokračovali pěšky: okolo Hotelu Husárik na Chotárny kopec přes Jurdovce, Jakubinský vrch (874) a Vrchrieku k samotám pod Vrštovou. Zde jsme bivakovali, museli jsme hledat vodu u jedné samoty. V noci byla prudká bouřka a moc jsme se nevyspali 21/1060. Druhý den jsme sbalili mokré věci a přes sedlo Semeteš a Javorník jsme došli k ubytovně Považských strojíren Čerenka (948), za deset korun na osobu jsme zde přespali a usušili se. V noci byla zase bouřka 9,5/300. Třetí den jsme vyrazili přes Čemerku (1052), Velký Javorník a Portáš došli k chatě TJ Gottwaldov. Zde jsme opět vysomrovali nocleh19/700. Šli jsme po staré Česko-Slovenské hranici (mnoho starých patníků se slovenským znakem). Čtvrtý den jsme vyrazili přes Papajské sedlo, Makytu (922) k Pulčínským skalám kde jsme zatábořili. 13,5/500. Trošku jsme podcenili hořlavost benzínu a vznikl malý požár 13,5/500. Pátý den jsme Přes Francovu Lhotu, Končistou (817) a Okršlisko došli k hradu Vršatci kde jsem zatábořili 21,5/940. Milanovi se vylil benzín v batohu a měli jsme incident s tábořícími. Mysleli, že jsme ochránci přírody. Všichni jsme tam tábořili načerno. Měli jsme potíže se získáním pitné vody. Z hradu byl krásný výhled na Pováží (zákaz vstupu). Šestý den jsme vyrazili přes Vlárský průsmyk, Javorník (783) a křižovatku V Koncích do campu v Rovni 30/950. Milan si cestou natáhl šlachu a otekla mu noha, postupovali jsme velice pomalu. Sedmý den jsme se sbalili a odjeli jsme přes Uherský Brod do Prahy. Slíbili jsme si, že se do Rovně vrátíme a dojdeme do Bratislavy, ale dosud se nám to nepovedlo.

V září 21. až 22. 9. 1985 vyrazili Aleš, Michal, Milan a Tomáš na přechod Krkonoš. Počasí nám přálo. Dojeli jsme autobusem na Pomezní boudy. Přes Obří hřeben jsme zdolali Sněžku (1602) kde jsme se posilnili a pak dál okolo Luční boudy jsme sešli k Jelením boudám. Ubytovali jsme se v chatě Jednoty Nymburk. 18,5/980 Druhý den jsem vystoupili na Špindlerovku. Přes Vysoké kolo (1506) a Pančavu jsme vystoupili na Kotel (1435). Zde jsme dostali pokutu (5 Kč) od Krnapáka za porušení zákazu vstupu. Divil se, že nás tam zastihl tak brzo. Milan navrhoval, že si pokutu odpracujeme a Michal Krnapáka upozornil, že si přejeme, aby peníze z pokuty byli užity na opravu turistických stezek v Krkonoších. Shovívavě se nám smál, ale musel být přísný protože měl s sebou rodinu. Přes Mísečky jsme sestoupili do Špindlu a odjeli busem do Prahy 27,75/1020.

20. 10. 1985 Vyrazili Michal a Milan na přechod hřebene Hřebenů. Dopravu a ubytování na Chouzavě zajistili Milanovi rodiče. Ráno jsme vyrazili přes Kytín, Skalku, Hvíždinec a Černolice na Jarov. Odtud jsme do Prahy jeli autobusem. Na Černolických skalách jsme lezli na Jihovýchodní věži. Prsní úvazek nám zůstal viset na stromě.

V listopadu 23. až 25. 1985 jeli Michal a Milan s G. Streubelem k Ernstovým do NDR. Prohlédli jsme si Plavno, Geru, Dračí jeskyni a Hornickou restauraci. Dopravu zajišťoval G. Streubel autem.

V termínu 29. 11. až 1. 12. 1985 se Michal s Milanem, G. Streubelem a A. Kazdou zúčastnili vítání zimy v Krušných horách. Doprava autem, ubytování ve stanu. Přijeli jsme v pátek v noci, postavili stany a šli po večeři v hospodě spát. Ráno jsme si vyjeli na běžkách z Božího daru na Plešivec a zpět. 25/520. Jedli jsme po hostincích. V neděli ráno jsme odjeli do Prahy, stále sněžilo.

Vánoce a silvestra 1985 se rozhodli Michal s Milanem strávit ve Vysokých Tatrách. Bydleli jsme s polopenzí v chatkách Kysuce V Tatranské Lomnici. Tam i zpět jsme jeli vlakem. Z Prahy jsme odjeli na Štědrý den večer, k velké radosti rodičů. Do Lomnice jsme přijeli 25.12 ráno, ubytovali jsme se a sjezdovali jsme na Jamách. Druhý den jsme sjezdovali na Skalnatém Plese. Třetí den jsme sjezdovali na Skalnatém Plese a Francouzské muldě. Čtvrtý den jsme sjezdovali na Skalnatém Plese. Pátý den bylo zataženo a vichřice, lanovky nejezdili a tak jsme šli pěšky na mezistanici Štart odtud jsme dojeli na Skalnaté Pleso visutou lanovkou a vrátili jsme se pěšky přes sedlo pod Svištovkou do Lomnice. Šestý den jsme šli pěšky s lyžemi na batohu na Skalnaté Pleso, jelikož byla porucha lanovky, zajezdili jsme si na Lomnickém sedle bez lidí. Vylil jsem rum mimo čaj. Sedmý den jsme sjeli pouze jednou, jelikož byl silvestr a všude byl strašný navál. Osmý den ráno jsme odjeli domů.
Jídlo bylo na stravenky. Snídaně jsme měli v hotelu Lomnice (7.00 dříve to nešlo) a na večeře jsme chodili do Grandu (chyběl nám společenský oděv byly jsme však tolerováni), pouze silvestra jsme slavili nuceně v hotelu Lomnice. Na zpáteční cestě 1.1.86 jsme platili pokutu za špatný lístek.